Tøffen 2017 (2017-12-26)
Disciplina: Skogskappgang
Distanza: 14.19 km
Tempo: 107:23
Plan før løpet: Henge med så lenge som mulig.

S-1: Henger med til 1. kontroll, følger sånn ca med på kartet hvor toget går over jorder og på stiene. Stivner voldsomt opp kneika til kontrollen rett ved steinen.
1-2: Mister de andre ut av kontrollen, da beina er stive; vekselvis springe/gå. Ikke bra gjennomført strek, blir bare rot inn mot kontrollen, er sliten. Burde stoppet ved kontrollen og brukt et par sekunder på å legge en plan for strekket. Kanskje tatt høyreveivalg på sti og innom myra ved post 3.
2-3: Tar feil søkk opp fra posten og roter fryktelig. Veldig sliten og greier ikke orientere. Taper nesten 7 minutter!
3-4: Bra strekk, er ikke så sliten nå og løper taktiske med kartkontakt helt til posten.
4-5: Bruker et par sekunder på å vurdere høyre/venstre. Velger venstre og gjennomfører greit. Kjenner at beina er kjørte, sliter med å springe når det bare går litt oppover, går noen steder.
5-6: Går for venstre da det ikke ser veldig løpbart ut så langt jeg kan se ved kontrollen. Kunne dratt inn den lille skogsveien til høyre rett ved vanntanken, men ser det for sent. Ser ikke steinen opp fra søkket og dreier retningen mot venstre uten å være klar over det. Burde brukt kompasset og tatt ut retning litt til høyre. Ergerlig!
6-7: Høyrevalg, ok.
7-8: Stopper for vann og leser inn neste strekk, høyre. Bra gjennomføring og rett i posten. Sliter fryktelig opp de bratte kneikene, gåing og grabbing.
8-9: Greit strekk, blir en liten stopp 10 meter fra posten.
9-10: Bra, men sakte,
10-11: Bra, god plan.
11-12: Bra, taktisk.
12-13: Nesten perfekt.
13-14: Ok. Stopper for å hjelpe to som ikke vet hvor de er.
14-15: Bra, er på forskudd før nedstigning. Liten unødvendig sving over høyden til høyre for kontrollen.
15-16: Velger rett på. Går for høyt, da det ser veldig bratt ut lenger nede. Tar unødvendig sving ved høgstfelt, burde løpt opp rett ved det tydelige vegetasjonsskillet. Spikrer posten takket være en god plan.
16-17:Planen er å gå høyre for å søke etter enden av det bratte stupet for å få en god inngang mot posten. Tror jeg er riktig plassert, men er ikke det. Bruker bygningene til å peile meg inn.
17-18: Løper det jeg greier.
18-Mål: Løper det jeg greier.
Motivasjonen forsvant ikke, slik den bruker å gjøre når det kommer en stor bom tidlig i løpet.
Visualizza commenti (0)

Tøffen 2017 (2017-12-26) Tøffen 2017 (2017-12-26)